Kategorie
Blog

Kompetencje przyszłości

Trzech na czterech specjalistów prowadzących rekrutacje uznaje kompetencje miękkie za zdecydowanie ważniejsze niż wiedza techniczna czy nawet referencje. Pojęcie edukacji przyszłości z roku na rok zyskuje na znaczeniu. Kompetencje przyszłości takie, jak samoświadomość, zapamiętywanie, łatwość adaptacji, kreatywność, rozwiązywanie problemów, umiejętność pełnienia różnych ról w grupie oraz krytyczne myślenie są determinantami odnoszenia sukcesu w przyszłości. mówi Karina Trafna, prezes sieci przedszkoli KIDS&Co.

„Osoby, które mają szeroko rozwinięte zdolności interpersonalne i potrafią łatwo dostosować się do otoczenia, lepiej radzą sobie w sytuacjach społecznych i w środowisku zawodowym. Będzie to szczególnie istotne w dobie dynamicznych zmian wynikających z rozwoju technologii. Roboty i maszyny coraz częściej przejmują automatyczne i powtarzalne zadania, dając tym samym pracownikom przestrzeń do zajmowania się zajęciami wymagającymi typowo ludzkich kompetencji, takich jak kreatywność, zarządzanie relacjami, czy wyciąganie trafnych wniosków. I to właśnie tacy kandydaci będą w przyszłości najbardziej cenieni na rynku – mówi Radosław Szafrański z Michael Page.”

Raport Future Work Skills 2020, określił najbardziej pożądane kompetencje miękkie przyszłości, będą to: umiejętności komunikacyjne i interpersonalne, inteligencja emocjonalna oraz crossowanie, czyli łączenie wiedzy z wielu dziedzin i wykorzystywanie jej podczas pracy. Ale nie tylko, znaczenie będzie mieć również gotowość do pracy w międzynarodowym, wielokulturowym teamie, a także zdolność działania w tzw. szumie informacyjnym i zręczna selekcja danych. Osoby, które nie będą potrafiły opanować tych umiejętności, będą miały większy problem w znalezieniu i utrzymaniu satysfakcjonującej pracy.

Kategorie
Blog

Zawody przyszłości

Przewidywaniami przyszłości zajmują się agencje foresightingowe. Ich raporty są szczegółowo analizowane przy okazji tworzenia strategii rozwojowych w największych światowych firmach. Tworząc własną strategię na życie zawodowe warto, prócz predyspozycji zawodowych, wziąć również pod uwagę potrzeby rynku pracy w przyszłości.

Największe wydarzenie na świecie, podczas którego wiele się mówi na temat trendów na rynku pracy, zbliża się wielkimi krokami: już 22-25 stycznia w Davos-Klosters, w Szwajcarii odbędzie się doroczne spotkanie Światowego Forum Ekonomicznego. W raporcie ze spotkania ubiegłorocznego, opublikowanym we wrześniu 2018 możemy zapoznać się z zawodami, które będą poszukiwane na rynku pracy do 2022 roku.

Najważniejszymi zawodami pozostaną zawody STEM (science, technology, engineering, mathematics), oparte na naukach ścisłych i naukach o życiu (inżynierowie, lekarze, technolodzy, programiści, specjaliści BigData, analitycy, finansiści).

Inne zawody przyszłości to:

Simplicity Designer  – osoba upraszczająca procedury komunikacyjne w firmie.

Healthcare Navigator – doradca do spraw opieki zdrowotnej, doradzi o możliwościach terapii zdrowotnej w różnych ośrodkach, podpowie jak pozyskać finansowanie usług medycznych, pomoże wypełnić dokumenty.

Nostalgista – połączenie opiekuna osób starszych, psychologa i projektanta wnętrz, zajmujący się np.: odtwarzaniem klimatu epoki, która się klientowi (starszej osobie) najlepiej kojarzy i daje poczucie bezpieczeństwa, np. lat 80. XX w.

Personal Digital Curator (osobisty kurator cyfrowy) – specjalista, w kształtowaniu i komunikowaniu życia prywatnego i zawodowego w Internecie.

Digital Death Manager – menedżer śmierci cyfrowej, który będzie zamykał doczesne sprawy w sieci osób, które zmarły lub chcą zniknąć z rzeczywistości wirtualnej.

Garbage Designer – projektant śmieci, będzie poszukiwał nowych zastosowań dla użytych już materiałów, np. opakowań czy przedmiotów, oraz będzie doradzać firmie, jak produkować je tak, by ta sama lub inna firma mogła je później przetworzyć i sprzedać jako zupełnie co innego.

10 najbardziej przydatnych umiejętności, jakich będzie się wymagać od pracowników już w 2020 roku. Są to: umiejętność rozwiązywania złożonych problemów, krytyczne myślenie, kreatywność, zarządzanie ludźmi, współpraca z innymi, inteligencja emocjonalna, umiejętność oceniania i podejmowania decyzji, zorientowanie na usługi, umiejętność negocjowania i elastyczność poznawcza oraz umiejętność rozwiązywania problemów, ale też zrozumienia w odpowiednim momencie, że do projektu, do rozwiązania zadania należy włączyć innego specjalistę.

Inne raporty World Economic Forum: tutaj

Kategorie
Aktualności

Szkolenia dla właścicieli i pracowników MŚP

images

Do końca przyszłego roku firma ALTKOM AKADEMIA realizuje projekt „Eliminacja luki kompetencyjnej dolnośląskich przedsiębiorstw„, w którym przedsiębiorcy mogą uzupełnić swoje kompetencje w następujących dziedzinach:

 

Umiejętności biurowe

MS EXCEL 2010
– Siła i wydajność w codziennej pracy

MS EXCEL 2010
– Przegląd narzędzi zaawansowanych

 

Kompetencje społeczne

ASERTYWNOŚĆ
ORGANIZACJA PRACY ZESPOŁU
MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW
KOMUNIKACJA W PRACY
WYWIERANIE WPŁYWU
PRACA Z TRUDNYM KLIENTEM

BUDOWANIE DŁUGOTRWAŁYCH RELACJI KLIENTEM

NEGOCJACJE HANDLOWE I OBRONA MARŻY

 

Zarządzanie projektami

ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI WEDŁUG METODYKI SCRUM
ZASADY ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI WG METODYKI PRINCE2® 2009 FOUNDATION
szkolenie akredytowane bez egzaminu

 

Prawo, finanse, sprawy kadrowe

ZARZĄDZANIE FINANSAMI I KOSZTAMI
PRAWO PRACY W PRAKTYCE
czyli druki na każdą okazję

FINANSE DLA NIEFINANSISTÓW
ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI

 

W sprawie rekrutacji proszę kontaktować się z p. Iloną Czekaj, tel. 22-460 52 34